23 września 2015

Tydzień przed MFO

Dokładnie za tydzień rozpocznie się moja przygoda z Międzynarodowym Festiwalem Opowiadania. 


Ponieważ jestem jedną z piętnastu osób nominowanych do nagrody głównej w konkursie pod hasłem "Obiecaj", oprócz festiwalowych spotkań z autorami, czeka mnie wiele innych atrakcji.

Co dokładnie?

Począwszy od środy, od rana do popołudnia, ja i pozostałe 14 osób będziemy uczestniczyć w warsztatach pisarskich prowadzonych przez krytyczkę literacką i pisarkę Ingę Iwasiów oraz poetę, tłumacza Dariusza Sośnickiego, który jest jednocześnie redaktorem pokonkursowej antologii Obiecaj. Nawiasem mówiąc, współpracę z redaktorem wspominam świetnie. Wiele się nauczyłam, wiele sobie uświadomiłam i obym częściej miała przyjemność pracować z takim fachowcem.

Prawdziwą gratką będą organizowane specjalnie dla nas zamknięte spotkania z gośćmi festiwalu. Będziemy mogli zadawać im pytania. Może macie pomysł na coś bardziej odkrywczego, niż: kiedy postanowił pan zostać pisarzem albo jak pan sobie radzi z brakiem weny?

Popołudnia i wieczory zapełnią otwarte dla wszystkich festiwalowe atrakcje, czyli panele dyskusyjne, spotkania z autorami, odczyty. Jeśli będziecie akurat we Wrocławiu, można posłuchać, co mają do powiedzenia takie osoby, jak Jakub Żulczyk, Filip Springer czy Jacek Hugo-Bader (plus wielu innych autorów z Polski i z zagranicy). Wstęp wolny.

W środę 30-go września, o godzinie 18:00 w Galerii BWA Dizajn, ul. Świdnicka 2-4, odbędzie się premiera antologii Obiecaj, podczas której będziemy czytać fragmenty naszych opowiadań. Będzie można też kupić książkę. Każdy z nas dostanie w łapę dyplom i parę ufundowanych przez sponsorów książek. Dla mnie bomba.

Najważniejsze wydarzenie będzie miało miejsce w sobotę, 3-go października, w Starej Plebanii, plac Nankiera 17, kiedy to o godzinie 18:00 jeden z nominowanych w konkursie zainkasuje 5 000 PLN nagrody głównej. Mam pewien oczywisty typ, ale nie chcę zapeszyć ;-)

Tymczasem okładka antologii wygląda tak. Jakieś uwagi? Oszczędna, jak zwykle. Patriotyczna?


 W środku znajdziecie bio całej nominowanej do nagrody piętnastki, nasze odpowiedzi na pytania dotyczące sztuki pisania opowiadań i ulubionych twórców krótkich form oraz piętnaście opowiadań, w tym Syndrom sztokholmski Magdy Niziołek-Kiereckiej, zwyciężczyni poprzedniej edycji konkursu i mojej kumpeli z Autostop(y). Szczególnie cieszę się na to spotkanie i spędzony z Magdą czas. 

Ponieważ dostanę identyfikator prasowy, spodziewajcie się obszernej relacji reporterskiej.

Rany, został już tylko tydzień!

Wpadnij też na FB fanpage K.A. Kowalewska

4 komentarze:

  1. Spodziewamy się obszernej relacji reporterskiej!!!

    Pomysłu na niebanalne pytania do autorów nie mam. Ale wierzę, że na pewno COŚ wymyślisz.
    Ściskam Cię, Finalistko, i trzymam kciuki. :)
    H.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniu, super! Dzięki za dodatkową zachętę.

      Co do pytań: na szczęście został jeszcze tydzień. Mam czas, żeby się z tym przespać :-)

      Dzięki za kciuki. Twoja moc jest ze mną!

      Usuń
  2. Będę więc czekać na relację z tego wydarzenia.

    OdpowiedzUsuń

Zanim skomentujesz, zapoznaj się z zasadami bloga :-)