Co inni myślą o "Panu Mercedesie"?

W opozycji do mojej opinii na temat Pana Mercedesa wypowiedział się recenzent Newsweek Polska.

Nasze opinie różnią się przede wszystkim w kwestii postrzegania ostatniego okresu Kinga, który według mnie jest nowy, inny, lepszy, podczas gdy autor recenzji stwierdza, że proza Kinga od dawna znajduje się w kryzysie.

Ponadto autor opinii twierdzi, że najnowszy King jest bez pomysłu, ponieważ powieść sprawia wrażenie, jakby powstała w mikserze, do którego autor nawrzucał mnóstwo wątków i pomysłów wykorzystywanych wielokrotnie przez literaturę sensacyjną. 

W tekście mówi się również o recenzjach wiernych fanów, którzy zachwycą się wszystkim tylko dlatego, że autorem jest King. Otóż, jak wspominałam w swojej recenzji, ja nie jestem jego wierną fanką od dawna, więc oczywiście autor tekstu z Newsweeka nie miał mnie na myśli :-)

Z dużą ciekawością czytałam recenzję dotyczącą książki, którą przeczytałam, która mi się bardzo podobała, a którą ktoś odebrał w zupełnie innym sposób.

Oto link do recenzji:
"Pane Mercedes", czyli Stephen King bez pomysłu

Ciekawa jestem, czy czytaliście już najnowszą powieść Kinga i ku czyjej opinii bardziej się skłaniacie.

Komentarze

Popularne posty