Bez magicznego napoju

Elif Shafak napisała w Czarnym mleku:

W przeciwieństwie do Alicji z Krainy Czarów nie muszę pić magicznego napoju ani kurczyć się do rozmiaru kciuka, by znaleźć się w innym wymiarze, bo to nie moje ciało, lecz jaźń udaje się w tę podróż.

 Pijany skryba

Choć w książce fragment dotyczy czegoś innego, dla mnie to idealny opis pisarskiej wyobraźni. Ta myśl będzie mi dziś towarzyszyć podczas pisania opowiadania specjalnego do antologii "Autostop(y)". Mam już cztery strony. Moja bohaterka znalazła się w trudnym położeniu, wyjątkowy narrator komentuje jej losy, dwie sprytne i dosyć wkurzające postacie próbują wcisnąć swoje trzy grosze. Ciekawa jestem, co będzie dalej.

Wielkimi krokami zbliża się też premiera Pijanego skryby. Chyba wiem, czym obdaruję rodzinę na Gwiazdkę ;-)

Komentarze

Popularne posty