Niebezpieczny widok

Taki oto cytat z książki, którą będziemy omawiać na najbliższym Dyskusyjnym Klubie Książki Koński Jar:

Stolik do pisania, stojący w salonie, przesunęłam pod największe okno. Jedyną wadą takiego ustawienia jest ciągła pokusa, by pójść nad morze. Woda i chmury co chwila zmieniają wygląd, a ja się boję, że siedząc w czterech ścianach, przegapię coś wyjątkowo malowniczego. Kiedy dziś rano się obudziłam, na powierzchni fal unosiła się masa złotych pieniążków - teraz wszystko pokrywa delikatna cytrynowa siatka. Pisarze powinni mieszkać hen, hen w głębi lądu, jeśli mają w ogóle pracować. Albo mieć silniejszą ode mnie wolę.

M.A. Shaffer i A. Barrows, Stowarzyszenie Miłośników Literatury i Placka z Kartoflanych Obierek. Świat Książki. Warszawa 2010.

Zatoka Akaba

Zastanawiam się teraz, czy w ogóle będę w stanie pisać, biorąc pod uwagę, jak ma wyglądać balkon mojej pisarskiej pracowni i widok z niego w nowym domu. Może jednak zostanę w kawalerce i dalej będę gapić się w majtkowo-błękitną ścianę. Tak dla dobra przyszłych epopei.

Komentarze

Popularne posty