Ruth Harris o tym, jak zabić 6 pisarskich smoków

Ruth Harris to pisarka, która sprzedała miliony egzemplarzy swoich książek. 

Za pośrednictwem prowadzonego przez siebie bloga przemówiła do piszących kolegów na temat tego, jak radzić sobie z pisarską blokadą i co robić, gdy robimy wszystko, byle nie pisać. I czyni to w przezabawny sposób!


Czyli:

  1. Smok Prokrastynator a.k.a. "Pomyślę o tym jutro" a.k.a. "Koniecznie akurat teraz muszę uporządkować przyprawy"
  2. Smok Przerywacz a.k.a. "O kurde, ktoś dzwoni!", a.k.a. "Do diaska! Zapomniałam wyprowadzić psa!"
  3. Smok Co-Dalej a.k.a. "Mój bohater właśnie dopadł złodzieja" a.ka. "Hmm... i co dalej?"
  4. Smok Strachu i Odrazy a.k.a. "Po co ja to w ogóle piszę?" a.k.a. "Jak ja was wszystkich nienawidzę!"
  5. Smok Wielkie Marzenie a.k.a. "Napisałam wielką polską powieść" a.k.a. "Prezydent chce mi wręczyć medal"
  6. Smok Perfekcjonista a.k.a. szczególnie czy zwłaszcza a.k.a. po co? czy dlaczego?

Kiedy już wymieniła całą listę,  Ruth staje się bezlitosna. Mówi, czyja to wina. Już się domyślasz, o kogo chodzi?

Na szczęście za moment Ruth głaszcze kolegę pisarza po głowie i pomaga rozprawić się z każdym ze smoków kolejno.

Gorąco polecam lekturę tego wpisu. Można się pośmiać, również z samego siebie :-)

We wpisie pojawił się jeden z moich absolutnie ulubionych cytatów:

You're so terrible, even your dog hates you.

porady pisarskie

I wiesz co? Wydrukowałam sobie ten tekst w ozdobnej chmurce i powiesiłam nad biurkiem, przykleiłam do komputera i laptopa. Moje stanowisko pracy obwieszone jest tekstem o psie :-) 

Wyobraź sobie, że to zadziałało. Naprawdę zadziałało. Trafny, a jednocześnie zabawny tekst o nas samych, co o sobie myślimy nie tylko, gdy wstaniemy lewą nogą, codziennie rozjaśnia mój dzień i przypomina, żebym dała sobie trochę luzu.

Aby przeczytać oryginalną notkę, kliknij w podlinkowany tytuł u góry wpisu.





Komentarze

Popularne posty