Gdzie pisać? Przyjazne miejsca. Część 3

Adres: al. Niepodległości 88 (metro Racławicka)
Na mapie: herbaciarnia Sikkim

Dlaczego tutaj?

Herbaciarnię Sikkim poznałam wiele lat temu, gdy w ofercie mieli jeszcze najlepszy poncz, jaki w życiu piłam i w głowie mi nie było, żeby kiedykolwiek zająć się pisaniem na serio.

Teraz Sikkim oferuje wyjątkowy pisarski klimat.

Sikkim


Po pierwsze kameralne wnętrze. Po drugie subtelny wystrój. Po trzecie ciemne ściany nadające dekadencki charakter, który pozwala się skupić na pisaniu. Ponadto cicha muzyka, żadna tam łupanka z radia, tylko delikatny jazz albo muzyka hiszpańska, relaksująca. Stanowi idealną ścieżkę dźwiękową dla nowej powieści.

Kiedyś napisałam tam całe opowiadanie!

Kolejnym atutem herbaciarni są oczywiście herbaty i kawy, których w ofercie są dziesiątki. Do tego pyszne domowe ciasto. Najlepsze z kremem. Wilgotne i sycące. No i ten zapach kawy amaretto!

I absolutnie największy atut to antresola. Wąski zakątek ponad głowami ekspedientek i sporadycznie zaglądających klientów, gdzie można się zaszyć i zapomnieć o świecie na wiele godzin. I nikt nie patrzy ci na ręce, nikt nie pyta "czego jeszcze sobie życzysz".

Oto widok z antresoli, z perspektywy mojego ulubionego stolika:



Komentarze

Popularne posty